BR5-49 – One Long Saturday Night, plus (CD-Album)

BR5-49 One Long Saturday Night, plus Read more at: https://www.bear-family.de/br5-49-one-long-saturday-night-plus.html Copyright © Bear Family
BR5-49 One Long Saturday Night, plus Read more at: https://www.bear-family.de/br5-49-one-long-saturday-night-plus.html Copyright © Bear Family
  • 1-CD Digipak mit 32-seitigem Booklet, 23 Titel. Gesamtspieldauer ca. 48 Minuten. Country / Rock ’n‘ Roll
  • Parallelveröffentlichung zu Bear Familys BR5-49 DVD (BVD 20140) High-End Audio-CD-Version mit vier Bonustiteln!
  • Alternative Country/Rockabilly-Pioniere von Nashvilles Lower Broad-Szene.
  • BR5-49 auf dem Höhepunkt!
  • Linernotes vom Chef der Band, Chuck Mead!
  • Bonusstücke: am  21. Oktober 1996 in Kumamoto, Japan, live aufgenommen.
  • Alle Aufnahmen zuvor unveröffentlicht!
  • Mehr Info unter: https://www.bear-family.de/br5-49-one-long-saturday-night-plus.html
  • A companion to Bear Family’s BR5-49 DVD (BVD 20140) High-end audio CD version with four bonus songs!
  • Alternative country/rockabilly pioneers from Nashville’s Lower Broad scene Caught at their peak!
  • Liner notes by BR5-49 front-man, Chuck Mead!
  • Bonus Tracks: recorded live in Kumamoto, Japan on October 21, 1996
  • All previously unissued!
  • Read more at: https://www.bear-family.com/br5-49-one-long-saturday-night-plus.html

BR5-49 - One Long Saturday Night, plus

BR5-49 – One Long Saturday Night, plus


BR5-49 - One Long Saturday Night, plus

BR5-49 – One Long Saturday Night, plus


Nachdem die Grand Ole Opry 1974 in einen Vorort umgezogen war, geriet Nashvilles Lower Broadway (im Allgemeinen als Lower Broad bekannt) in den Sog städtischen Verfalls. In der Juliausgabe des Billboard-Magazins von 1995 beschrieb Chet Flippo in seiner Coverstory eine “neue Szene”, die “in der Music City von selbst entstanden” sei. Ermutigt durch die Eröffnung des neu gestalteten Ryman Auditoriums im Jahre 1994 zogen an der Tradition festhaltende Countrymusiker wie BR5-49 in die Honky Tonks der Lower Broad und begründeten eine lebendige Szene, die sowohl Kids als auch ältere Typen anzog und die eine bis heute andauernde Renaissance von Downtown Nashville anregte. 1996 kamen BR5-49 nach Deutschland, wo sie vom Südwestfunk gefilmt und mitgeschnitten wurden.
Diese Aufnahmen dokumentieren die Hochphase der Band und wurden bis zu diesem Zeitpunkt nicht veröffentlicht. Als Ergänzung zur DVD kommt die CD mit vier Bonusstücken, die ein paar Monate später in Kumamoto, Japan, aufgenommen wurden.Die eigenen Kompositionen sind wirklich stark. BR5-49 konnte eigene Songs wie Bettie Bettie und Little Ramona (Gone Hillbilly Nuts) mit Klassikern wie Gone, Gone, Gone oder Cherokee Boogie mixen. Niemandem fiel auf, daß zwischen beiden Epochen vierzig Jahre lagen. Die neuen Songs klingen wie Klassiker und die Klassiker klingen neu! In seinen Linernotes erinnert sich Chuck Mead, der in Europa lange Zeit populäre Bandleader von BR5-49, an diese Ära.   Interpreten-Beschreibung „BR5-49“ Nachdem die Grand Ole Opry 1974 in einen Vorort umgezogen war, geriet Nashvilles Lower Broadway (im Allgemeinen als Lower Broad bekannt) in den Sog städtischen Verfalls. In der Juliausgabe des Billboard-Magazins von 1995 beschrieb Chet Flippo in seiner Coverstory eine “neue Szene”, die “in der Music City von selbst entstanden” sei.
Ermutigt durch die Eröffnung des neu gestalteten Ryman Auditoriums im Jahre 1994 zogen an der Tradition festhaltende Countrymusiker wie BR5-49 in die Honky Tonks der Lower Broad und begründeten eine lebendige Szene, die sowohl Kids als auch ältere Typen anzog und die eine bis heute andauernde Renaissance von Downtown Nashville anregte. 1996 kamen BR5-49 nach Deutschland, wo sie vom Südwestfunk gefilmt und mitgeschnitten wurden.
Read more at: https://www.bear-family.de/br5-49-one-long-saturday-night-plus.html
Copyright © Bear Family
 
When the Opry moved to the suburbs in 1974, Nashville’s Lower Broadway (commonly known as Lower Broad) began to succumb to the forces of urban decay. But then, in a July 1995 ‚Billboard‘ cover story, Chet Flippo wrote about a „new scene“ that had „developed on its own in Music City.“ Encouraged by the 1994 opening of the remodeled Ryman Auditorium, progressive, tradition-based country artists like BR549 moved into the honky-tonks of Lower Broad to create a vibrant scene that attracted kids as much as old timers, and eventually inspired the downtown renaissance that continues today. The year following that ‚Billboard‘ story, BR5 49 were in Germany and were filmed and taped at Südwestfunk.
Those recordings caught the group at its peak, but have never been released until now. A companion piece to the DVD, this CD also includes four bonus tracks recorded later that year in Kumamoto, Japan.It’s a tribute to the strength of BR’s original compositions that they can mix up their own songs, like Bettie Bettie and Little Ramona (Gone Hillbilly Nuts), with classics like Gone, Gone, Gone or Cherokee Boogie, and you never notice that there’s a forty-year gap between them. The new songs sound like classics and the classic songs sound new! BR5-49 frontman Chuck Mead, long a favorite in Europe, remembers the era in his liner notes.
Supplier description „BR5-49“   When the Opry moved to the suburbs in 1974, Nashville’s Lower Broadway (commonly known as Lower Broad) began to succumb to the forces of urban decay. But then, in a July 1995 ‚Billboard‘ cover story, Chet Flippo wrote about a „new scene“ that had „developed on its own in Music City.“ Encouraged by the 1994 opening of the remodeled Ryman Auditorium, progressive, tradition-based country artists like BR549 moved into the honky-tonks of Lower Broad to create a vibrant scene that attracted kids as much as old timers, and eventually inspired the downtown renaissance that continues today. The year following that ‚Billboard‘ story, BR5 49 were in Germany and were filmed and taped at Südwestfunk.
Read more at: https://www.bear-family.com/br5-49-one-long-saturday-night-plus.html
Copyright © Bear Family
 

Einen Kommentar hinterlassen

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht.


*