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Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 info@shackmedia.de  www.shackmedia.de

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Bear Family Records - Pressearchiv

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Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
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Press Archive- Big Joe Turner - The Complete Boss Of The Blues (2-CD) - Back to the Roots, Holland
Der Post-Rocker, der ich bin, hat immer noch gemischte Gefühle gegenüber (Big) Joe Turner von Atlantic Records. Er wird oft als der Archetyp des "Shouters" und als Übergangskünstler zwischen Rhythm and Blues und Rock 'n' Roll ("Shake, Rattle And Roll", "TV Mama" und andere "Flip Flop And Fly's") identifiziert. Diese wunderschöne Wiederveröffentlichung von Rattle and Roll/TV Mama und andere Flip, Flop and Fly), diese wunderschöne Wiederveröffentlichung von New Yorker Sessions aus dem Jahr 1956 (zwei Versionen: Stereo und Mono + eine unveröffentlichte) stellt ihn so dar, wie er ist: ein wunderschöner Jazzschwinger aus Kansas City - der Titel ist explizit - umgeben von Musikern von Count Basie und Duke Ellington, die von der Familie Ertegun geliebt werden. Pete Johnson spielt meisterhaft das Boogie-Blues-Piano. Eine begleitende Gitarre, die Rednerpulte, die Blechbläser in weißen Smokings, die man sich leicht an die Bühne gelehnt vorstellen kann, die weißen Tänzer und der Champagner
Presse Archiv - Various Artists Blues Kings Of Baton Rouge (2-CD) - Rhythm & Blues
Es ist ziemlich bemerkenswert, dass die ersten Blues-Aufnahmen aus Baton Rouge, einer renommierten Stadt und nicht so weit von New Orleans entfernt, auf das Jahr 1954 zurückgehen, als der Songschmied und Labelbesitzer von Feature Records J.D. `Jay' Miller erstmals als Lightnin' Slim aufnahm. Dieses Doppel konzentriert sich auf Blues und Root-Musik von damals bis 1971, als diese Stile mit zeitgenössischeren fusionierten.

"Ungefähr in chronologischer Reihenfolge" ist ein erster Hinweis auf die unordentliche Zusammensetzung. Außerdem werden Sie durch das Foto des Covers des gefeierten Excello-Sammlers Swamp Blues", mit dem diese Doppel-CD kaum ein Lied überlappt, in die Irre geführt. Auch die Tatsache, dass Slim Harpo neun der 57 Lieder interpretiert und mit u.a. 'I'm A King Bee' und 'Baby, Scratch My Back' fast ein `Bestes oder für sich allein stehendes Lied ist, hilft nicht weiter. Es gab auch Platz für magische Versionen von 'Boogie Chillun' (The Nitehawks) und 'I'm Evil' (Lightnin' Slim), die niemals wie das Original aussehen.

Gleichzeitig werden die zwar zahlreichen biographischen Informationen nur am Rande durch die verschiedenen trackcom-mentars losgelassen. Dies sind nur einige wenige Formalitäten, die diese Discs besser für diejenigen geeignet machen, die den Blues von Baton Rouge entdecken wollen oder sich nicht die Zeit nehmen, selbst eine Zusammenstellung zu machen. Es ist eine Schande wegen der Schatzkammer der Edelsteine darin. Die akustische Version von 'Smokestack Lightning' von Clarence Edwards ist entzückend, Moses Smith (aka Whispering Smith) weiß in 'Baton Rouge Breakdown' solo auf der Mundharmonika zu fesseln, Robert Pete Williams bewegt sich in seiner Ode 'Goodbye Slim Harpo' und in 'Who Broke The Lock' hören wir einen seltenen Butch Cage auf der Fiedel. Namen wie Lonesome Sundown, Raful Neal (Kennys Vater), Henry Gray, Silas Hogan oder Sally Dotson (Lonesome Girl Power) & Smoky Babe werden vielleicht nicht vergessen, aber es wird alles noch attraktiver serviert. Olivier Verhelst

Presse Archive - Destination Lust - Songs of Love, Sex And Violence (CD) - Music Street Journal
Destination Lust: Songs Of Love, Sex And Violence

Review by Gary Hill
This is an interesting collection. The tie that binds all of this together is the undercurrent of sex that was sort of hidden with a wink in the post World War II, pre-sexual revolution days. This set features a booklet that is really "adults only" and plenty of music that also is. I think that main strength here is from a historical perspective. That said, there are quite a few songs on the set that I really like, while there are others that don't stand up as well to the test of time.

This review is available in book format in Music Street Journal: 2020 Volume 3 at
lulu.com/spotlight/strangesound.




Track by Track Review

Jayne Mansfield - That Makes It
A ringing phone with Mansfield answering it starts this cut. The tune is a bouncy, over the top kind of number. The horns bring some jazz to the table. This is fun. The lyrics are pretty risqué for the time.

The Playboys - Charge It
The sexual tension as the "hi"s are exchanged at the start of this is thick. The cut has a cool jazzy groove to it. There aren't really lyrics, as such, but just a few moments of spoken question and answer. The horns really sing it like crazy on this number.
Presse Archiv - Link Wray Rocks - musikreviews
„Wir nehmen nun endlich LINK WRAY in unsere erfolgreiche Rocks-Serie auf! Auf insgesamt 34 Einzeltiteln aus den Jahren 1958 bis 1966 liefern wir seine größten Rocker aus seinen Aufnahmen für Cadence, Cameo, Epic, Mala, Rumble und Swan in bestmöglicher Qualität. Da wir für diese Zusammenstellung Aufnahmen von verschiedenen Plattenfirmen lizenzieren konnten, unterscheidet sich Rocks deutlich von dem Billigschrott auf dem Markt.“ (Info des Plattenlabels Bear Family Records)

Weiter geht’s im nach wie vor rockigen Sauseschritt zu den musikalischen Honig-Töpfen von BEAR FAMILY RECORDS. Ein weiteres schmackhaftes Erinnerungsstück unter der „Rocks“-Serie ist LINK WRAY gewidmet! Getreu dem Gesetz der anspruchsvollen Serie folgend natürlich im dreifaltigen Digipak mit dickem 36-seitigen Booklet voller Infos zum Musiker, seinen Mitmusikern und jeden einzelnen der auf dieser CD enthaltenen, von den Originalbändern vorbildlich gemasterten 34 Songs.
Press Archive- Big Joe Turner - The Complete Boss Of The Blues (2-CD) - Rolling Stone
Big Joe Turner The Complete Bass Of The Blues ***** Das 1956er-Album des Blues-Shouters, erweitert
Es waren die famosen Boswell Sis-ters, die 1934 zum Soundtrack der frivolen Komödie „Transatlantic Merry-Go-Round" den Song „Rock And Roll" beisteuerten. Die Gelehr-ten werden sich dennoch immer dar-über streiten, ob „Good Rocking To-night" von Wynonie Harris, Goree Carters „Rock Awhile" oder „Ro-cket 88" von Ike Turner den Urknall für allen Rock'n'Roll auslöste. Gesi-chert ist in jedem Fall, dass Jazz- und Blues-Veteran Joseph Vernon „Big Joe" Turner Jr. mit dem von Jesse Stone komponierten „Shake, Rattle And Roll" einen so nie erwarteten Erfolg hatte.
Press Archive - That'll Flat Git It! Vol. 33 - Vive Le Rock

VERSCHIEDENE KÜNSTLER, DIE'LL FLAT VOL 33 (Bärenfamilie) aus den Tresoren bekannter Schallplatten erhalten. 8/10

Es ist erstaunlich, dass über 60 Jahre, nachdem sie aufgenommen wurden, und die Tatsache, dass Rockabilly und Rock n Roll aus den 1950er Jahren in Europa so ziemlich seit dieser Zeit unersättlich gesammelt wurden, immer noch so viel hochwertige Musik entdeckt und für die Veröffentlichung auf Compilations wie dieser zurückgewonnen wird. Diesmal ist es das renommierte Label von Durham North Carolina, das im Rampenlicht steht.
Presse Archive - Destination Lust - Songs of Love, Sex And Violence (CD) - Penthouse
So klang musikalischer Sex in den 50er- und 60er-Jahren: Die neue, lustvolle Bear-Family-Compi-lation konzentriert sich auf Songs, die damals teilweise zu heiß waren, um überhaupt im Radio gespielt zu werden. Zum Beispiel die Rarität „Litte Gir1" von John & Jackie aus dem Jahr 1958: Eine Dekade, bevor sich Jane Birkin mit Serge Gainsbourgs Je t'aime ... moi non plus" an die Spitze der Charts stöhnte, machte Jackie hier sehr überzeugend vor, wie sich ein weiblicher Orgasmus anhört — viel zu sexy für die Hitparaden der 50er-Jahre. Unverfänglicher war da die instrumentale Burlesque-Hymne „The Stripper", mit der David Rose im Juli 1962 Platz 1 der US-Charts erreichte und die auch aus zahlreichen Filmen bekannt ist. Aber im Mittelpunkt von „Destination Lust" stehen die „Sexbomben" der Zeit. Zwar fehlt die berühmteste, Marilyn Monroe, doch dafür ist ihre damals größte Konkurrentin Jayne Mansfield mehrfach vertreten, neben anderen Traumfrauen der Zeit wie Mamie van Doren, Ann-Margret und Elke Sommer. Immer noch heiß!
Jayne Mansfiekl konnte es sas Sexbombe und Multitalent mit Marilyn Monroe aufnehmen.
Presse Archive - Destination Lust - Songs of Love, Sex And Violence (CD) - Eclipsed
Nylons und Bondage auf der Tagesord-nung (besser „Nachtordnung") standen, genauso wie BegrifFe wie „Atombusen", „Granate" und „Sexbombe". Ja, in den USA waren die spaten Fiinfziger und frii-hen Sechziger nicht nur das Zeitalter der Petticoat-Girls und der ersten Halbstar-ken. Hinter vorgehaltener Hand, aber auch bei Anspielungen, die messerscharf an der . Zensur vorbeiflutschten, wurde der Lust in alien nur erdenklichen Varianten gefront. NatUrlich lief3 das auch die Musikszene nicht kelt, woraufhin zahlreiche Acts schlUpfrige Nummern zum Besten ga-ben. Die kenntnisreich zusammengestellte Compilation beginnt mit einem erotischen Song der legendaren Jayne Mansfield („That Makes It") — sie taucht anschlie-Bend noch mehrmals auf gefolgt von dem lasziven Zwiegesprach „Charge It" der Playboys und wenig spater von The Tre-niers, die „Hey! Sister Lucy (What Makes Your Lips So Juicy?)" singen.
Press Review - Das Bilderlexikon der deutschen Schellack-Schallplatten - CLPGS
BOOK REVIEWS
DAS BILDERLEXIKON DER DEUTSCHEN SCHELLACK-SCHALLPLATTEN
Dr. Rainer Lotz first published his seminal work Grammophon-platten au der Ragtime Ara in 1979, since when he has produced a large body of work culminating in the magisterial, 44 CD, 2 volume Black Europe in 2013. It seemed impossible for him to produce anything that was even more impressive — but he has. This stupendous work is in 5 volumes with over 2200 pages, more than 10,000 colour pictures of record labels and countless black & white repro-ductions of trade-mark regis-trations and more. This book is not a discography; it has no catalogue reconstructions but it is, as described in the title, a picture encyclopaedia of German record labels. This does not mean that it con-tains information about record labels only sold in Germany; it embraces all records pressed in Germany ir-respective of the country of origin of the master.
Press Archive - The Elvis Presley Connection Vol.2 (CD) - Goldmine
VARIOUS ARTISTS THE ELVIS CONNECTION VOLUME 2:
33 ROOTS AND COVERS OF ELVIS PRESLEY Bear Family Records (CD) **** This eccentric and eclectic mix of Elvis songs from '58 to '62 has little-known garage-rock bands from England and Australia on CD for the first time. It has rare oddities that can only be described as torch, doo-wop punk and elegantly-wasted Euro-Trash anthems, all beautifully annotated with a 36-page booklet (which mentions Goldmine magazine as a source). Artists include Peggy Lee (Presley's "Fever" copied hers), Bing Crosby (his "Blue Hawaii" is from 1939), B obby Darin (whose "I Want You With Me" came before Presley's by a year), The Marvelettes (their "Good Luck Charm" came out at almost the same time), Bobby Vee (with The Crickets), Broadway star Joel Grey (whose "Shoppin' Around" was four years before G.I. Blues), actor Anthony Perkins (years before he starred as Norman Bates in Psycho, he was a pop singer who failed to chart with "Moonlight Swim" four years before Blue Hawaii), LaVern Baker (whose "Hey Memphis" is an answer song to "Little Sister") and 25 more.
- Mike Greenblatt
Conclusion

In this set, Bear Family Records has created the ultimate package for this album. The combination of Ernie Wilkins’ arrangements, Jerry Wexler and Nesuhi Ertegun’s production and Turner’s roaring vocals alongside his backing band helped to shape the success of the original album. Colin Escott and the team at Bear Family have continued their legacy. Boasting pristine sound quality, attractive packaging and an abundance of bonus material, this is worth picking up if you’re looking to discover or rediscover a huge contribution to Big Joe Turner’s catalogue.
Presse Archiv - The Precious Years - 34 Teen Dance Hits - rocktimes
Wenn man liest, Musik aus den Archiven von Bear Family Records hören zu können, dann läuft einem bereits das Wasser im Munde zusammen. Denn man wird etwas Besonderes erwarten können, Ergebnisse von tiefschürfenden Recherchen und sorgfältiger Aufbereitung. Vierunddreißig Songs, zu denen offensichtlich Teenager gern tanzten. Doch darauf sollte man sich nicht beschränken, denn auch ältere Semester schwingen vielleicht noch die Tanzbeine, oder zumindest bewegt man die äußeren Extremitäten, soweit es noch geht, zum Rhythmus der Musik.
Press Archive - COUNTRY ALL-STARS String Dustin' (LP, 10inch, Ltd.) - musicreviews
Ein weiteres, dieses Mal transparent-orangefarbenes Goldstück in der limitierten Sammleredition aus der BEAR FAMILY-Vinyl-Club-Exclusive-Edition, die ausschließlich im Bear-Family-Online-Shop erworben werden kann, ist „String Dustin‘“ von den COUNTRY ALL-STARS, hinter denen sich die erste offizielle Supergroup des Produzenten und Gitarristen CHET ATKINS, der auch als Mitbegründer des Nashville Sounds (Vermischung von klassischem Country und eingängigem Pop) gilt und für einige der frühen Aufnahmen von Elvis Presley verantwortlich war, verbirgt. Wie für diese Serie typisch, erscheinen die Aufnahmen auf einer 10“Inch-LP von 25 cm Größe, sind sorgfältig neu gemastert und auf 500 Exemplare limitiert.
Presse Archiv - Link Wray Rocks - Blues & Rhythm
BEAR FAMILY PRESSE
BCD 17600 LINK WRAY "Rocks" BAF 11021 LITTLE RICHARD "The BEst of."
LINK WRAY: Rocks Bear Family BCD 17600 (77:19) Link Wray is reputed to be the loudest of rock guitarists but from personal experience I rate him below Dick Dale though the smaller size of Dale's venue may have been a volumetric factor. Nevertheless, Link certainly is very loud, the reason for which may be explained in Bill Dahl's notes when he states that Fred Lincoln Ray Jr's "childhood bout with the measles had robbed him of a good portion of his hearing". These recordings, dated between 1958 and 1966, were mainly released on the Cadence. Cameo, Epic, Mala, Rumble and Swan labels, and include some rare tracks. Predominantly instrumentals of course, Link himself does sing gruffly on 'Ain't That Loving You Baby' and 'Mary Ann', while his brother Vernon Wray (knrwn as Ray Vernon) vocalises on 'I'm Counting On You' and 'Danger One Way Love'. The CD opens with the great 'Raw Hide' and closes with the classic, slow-paced 'Rumble', the two British hits which make outstanding 'bookends' with dynamic and sometimes tremolo guitar that lives long in the memory. Other outstanding tracks include the easily recognised 'Batman Theme' with deep, ominous notes and a guitar-spoken 'Batmanr: the full sound of 'I'm Branded' with shimmering guitar break; the energetic 'Deuces Wild' with drums upfront; the relaxed tempo and mellow tone of 'Radar; a slow track entitled 'Dinosaur' which includes sax inserts; and a radio/television show derivative 'The Shadow Knows'. With all 34 tracks timed between 1:43 and 2:50 there is little time to be bored. The sound quality is great and the 36-page booklet contains some welcome vintage photos. I'm sure that this digipack will be popular with rocking instrumental fans. Paul Harris
Magazin: Blues & Rhythm , UK Ausgabe Feb. 2020
Presse Archive - Destination Lust - Songs of Love, Sex And Violence (CD) - musenblätter
Die Älteren unter Ihnen werden sich erinnern: Es gab mal eine Zeit, als die Frau noch Vollweib sein durfte und das Schönheitsideal nicht der 'Hungerhaken' war. Der Sex wurde nach und nach aus der Schmuddelecke befreit und auf der Kinoleinwand und musikalisch per Vinyl-Platte ans noch zart errötende Publikum gebracht. Das war Ende der 50er, Anfang der 60er Jahre, als im Zuge der moralischen Abrüstung die ersten Busen-Titelseiten an Zeitungskiosken auftauchten und Sexbomben wie Jayne Mansfield und Marilyn Monroe, Sophia Loren und Gina Lollobrigida, Anita Ekberg und Ann-Margret, Elke Sommer und Brigitte Bardot den Männern den Atem nahmen. Vielleicht sprach man noch nicht offen über die schönste Freizeitbeschäftigung der Welt, doch besungen wurde sie implizit.
Presse Archiv - Various Artists Blues Kings Of Baton Rouge (2-CD) - Rhythm & Blues
Blues and r&b sides by artists from Baton Rouge, Louisiana are usually associated with the Excello label: Slim Harpo, Lightnin' Slim, Lazy Lester. Tabby Thomas, Lonesome Sundown plus other fine blues artists (but not as well known) such as Arthur 'Guitar' Kelley, Silas Hogan, Whispering Smith and Jimmy Anderson. Well, they are all here but Martin Hawkins (who produced the set. wrote the notes and track by track analysis) has cast his net wider to include the likes of of Robert Pete Williams, Smoky Babe, Butch Cage, Willie B. Thomas and Clarence Edwards. Covering the years 1954 to 1971, the tracks are taken from sides released on 78s, 45s and albums. As Hawkins states: "We really don't know what the blues sound of Baton Rouge was before 1954", so we kick of with Otis Hicks, (aka Lightnin' Slim) who cut 'Bad Luck' and 'Bugger Bugger Boy', in 1954 for Feature which is swiftly followed by Cleveland White's (Schoolboy Cleve) 'Strange Letter Blues' also cut for Feature but a year later.
Press Archive - The Best Of Little Richard !! (LP, 10inch, Ltd.) - Blues & Rhythm
LITTLE RICHARD: The Best Of... Bear Family BAF11021 Lucille! Good Golly Miss Molly/ Send Me Some Lovin'! Miss Ann/ She Knows How To Rock/ Kansas City/ Jenny, Jenny/ True, Fine Mama/ Hey, Hey, Hey, Hey/ Doh! My Soul/ I'll Never Let You Go/ Baby Face Do I need to even mention the music? Probably not if you're even considering buying this. This remastered ten-inch vinyl album is released in Bear Family's aptly-named 'Vinyl Club Exclusive' series, available only from the company directly and limited to 500 copies. The original contained Specialty recordings and was issued in Japan in 1962 on London/King MPL 1031, becoming a much sought-after item. It would be interesting to know if any contemporary Japanese reviews exist. You want it? Get your skates on then... Norman Darwen
Press Archive - That'll Flat Git It! Vol. 33 - Bluestownmusic
These are the stories record collectors dream of! Many more previously uncomped artists are on board here for the first time, such as Lonnie Dee, Joe Franklin & The Hi-Liters, Daryl Petty, Bobby Strigo with The Blue Notes and many more. Sixty years after the original recording dates, Bear Family makes it possible for these artists to receive the attention they have always been entitled to.
As most of the original master tapes are lost forever, the majority of masters have been taken from the original rare and hard to find Renown single (45s) releases and have been carefully restored and re-mastered to meet the quality standards of Bear Family.
This is a truly worthy and long awaited project which will find favor among fans of rockabilly music, 1950s music aficionados, and folks into North Carolina culture and history, and just plain music fans in general.
This is one Bear Family release that you don’t want to miss!
Presse Archiv - The Precious Years - 34 Teen Dance Hits - InMusic
THE PRECIOUS YEAR.5 34 Teen Dance Hits From The Bear Family Archives Bear Family ***** Eine tolle Idee von Bear Family, auf dieser 34-gängi-gen CD genau die Rock'n' Roll-Stücke und verträum-ten Balladen zusammenzu-stellen, die zwischen 1957 bis 1962 auf den diversen High-School Tanzveranstal-tungen, Sock-Hops, College-Partys, Pyjama-Partys und Abschlussbällen liefen und die das Teenagerleben so wunderbar machten. Die perfekte CD für die nächste Vintage-Party mit unsterbli-chen Titeln von Rick Nelson, The Everly Brothers, Paul Anka, Tommy Sands, Eddie Cochran, Johnny Burnette, Pat Boone, Hank Davis, Brenda Lee, Roy Orbison, The Crickets u.v.m. BERND LORCHER
Press Archive - The Elvis Presley Connection Vol.1 (CD) - TamTam
FAZIT: „The Elvis Presley Connection, Vol. 1 – 33 Roots And Covers Of Elvis Presley“ und „The Elvis Presley Connection, Vol. 2 – 33 Roots And Covers Of Elvis Presley“ aus dem Hause Bear Family Productions umfassen ausschließlich größtenteils sehr rare Cover-Versionen von Presley-Titeln, die in den Jahren 1954 bis 1958 sowie im Teil 2 in den Jahren 1958 bis 1962 entstanden. Die jeweils 36 Seiten umfassenden Booklets beleuchten noch dazu alle Hintergründe zu den beteiligten Musikern und Bands, den Songs, den Parallelen zu Presley sowie den Angaben zur Erstveröffentlichung und den Komponisten der Songs. Sogar alle Bands bzw. Musiker und oftmals auch das Cover des Tonträgers sind darin als Foto zu entdecken.
Presse Archiv - Eddy And The Backfires - Twenty Fight Years - rocktimes
Musikalisch bleibe ich im Lande, sogar in 'meinem' Bundesland, und sogar in der Nähe der Landeshauptstadt. Ja, Eddy And The Backfires wurden 1999 in der Nähe Hannovers gegründet, vom noch vorstehenden Bandleader Ralf 'Eddy' Bergstedt, im Übrigen einzig verbliebenes Originalmitglied der Formation. Zielsetzung der Band war es, Musik, angelehnt an den klassischen Rockabilly-Stil der Fünfziger zu präsentieren.
Eddys Worten zufolge war beabsichtigt, wilden, leidenschaftlichen und kompromisslosen Sound zu bieten. Auf der aktuellen CD, "Twenty Fight Years", ja, zwanzig kämpferische Jahre liegen hinter Eddy, wird dieses ausdrucksvoll bewiesen. Acht Eigen- und fünf Fremdkompositionen belegen, wie man es mittlerweile vollbracht hat, die eigenen Songs so original zu spielen, dass eine Einheit entstanden ist, die einen originellen und relativ eigenständigen Sound erbringt, bezeichnet wird er auch als 'Desperate Rockabilly'.
Presse - Nate Gibson Nate Gibson & The Stars Of Starday - Country Music People
This was just fun from start to finish, with former stars of one of Nashville's so-called middle tier labels (Jesse McReynolds, Frankie Miller, Sleepy LaBeef, Bill Clifton etc ) getting another chance to shine thanks to Nate Gibson's painstaking efforts.
Presse Archiv - Link Wray Rocks - UK Rock & Roll Magazine
LINK WRAY `ROCKS' (Bear Family)
Aficionados of music of the 50's and 60's will almost certainly have some of guitarist Link Wray's tunes in their collection, that's going to include 'Rumble' which hit the top 20 in the USA and UK in 1958. Apparently, the disc was shunned by some radio stations because it was considered to be inciting violence amongst teen gangs, some achievement for an instrumental. It's here but you have to wait until the 34th and final track for the hit. What you glean listening getting that far is the rich musical legacy this hugely influential guitarist left. There's none of the earliest Western Swing because this collection includes just tracks from 1958 to 1966 over several labels. They feature some lesser known gems including 'Big City After Dark' backing his brother Ray plus two tracks where Link provides the vocals. This is a fascinating collection easily illustrates why artists diverse as Neil Young and the Cramps were huge fans.
Simon Nott
Presse Archiv - Billy Fury Wondrous Place - The Brits Are Rocking - UK Rock & Roll Magazine
BILLY FURY `WONDEROUS PLACE' (Bear Family)
Billy Fury is on one hand considered up there with the best of the best of the breed of British rockers. His 1960 album 'The Sound Of Fury' thought of by some with a respect usually reserved for recordings that came out of Sun. True, that 10" is the nearest thing to authentic rockabilly that a UK artist recorded back in the day. On the other hand the conversation then tends to be that Billy Fury turned his back on rock n roll to concentrate on ballads, hits and money. The facts, like them or not is that the sort of music Billy was laying down in 1960 was almost half a decade out of date back in the States, their own brand of fabricated teen idols were flooding the charts while the originators of rock n roll were either in the army, out of vogue, hitting the bottle or both. Worst still, dead, Eddie and Buddy had already started looking beyond rock n roll before their untimely deaths. As far as record company bosses were concerned there was nowhere else commercially to go with Billy but ballads, mostly penned by someone else, they were proved right too, his ballads were much bigger hits than his early rockers. This goes some way to show that despite being know for ballads at the height of his career, when Billy was off the leash he was still rocking, here's the proof.
Simon Nott
Presse Archiv - Autumn Leaves – 29 Gems for the Indian Summer - UK Rock & Roll Magazine
VARIOUS ARTISTS `AUTUMN LEAVES' (Bear Family)
Bear Family are taking a chance on their loyal listeners broadness of musical mind with this quirky series of seasonal compilatiOns. True there's a lot of something for everyone on here but when you consider the tracks date from 1930 —1962 there is broad musical spectrum encompassed. Whoever complied it did a magnificent job because listen to the album as a whole then it really does work. That's quite a feat when you consider Eddie Cochran's 'Cotton Picker' and Lester Flatt & Earl Scruggs `Shuckin' The Corn' are compilation mates with Memphis Minnie & Kansas Joe wondering `What Happened To The Mill?' and Don Duke's cover of 'Wild Wind'. It's an ambient musical adventure which will introduce you to music you are never likely to hear otherwise and well worth the dip in unless you really are blinkered musically, in which case it won't be for you.
Simon Nott
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