Pressearbeit / Media: 
Shack Media Promotion Agency
Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 [email protected]  www.shackmedia.de

Die Texte im Pressearchiv wurden automatisch mit einem OCR-Texterkennungsprogramm von den Zeitungsausschnitten „gelesen" und im Presse-Archiv abgelegt. Dabei kann es zu Fehlern und Wordverstümmelungen kommen. Diese Fehler werden im Laufe der Zeit von uns beseitigt werden. Wir bitten dies zu entschuldigen.

 

Pressearbeit / Media:   Shack Media Promotion Agency Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 [email protected]... mehr erfahren »
Fenster schließen
Bear Family Records - Pressearchiv

Pressearbeit / Media: 
Shack Media Promotion Agency
Tom Redecker - Postfach 1627 - 27706 Osterholz-Scharmbeck
Tel.: 04791-980642 - Fax: 04791-980643 [email protected]  www.shackmedia.de

Die Texte im Pressearchiv wurden automatisch mit einem OCR-Texterkennungsprogramm von den Zeitungsausschnitten „gelesen" und im Presse-Archiv abgelegt. Dabei kann es zu Fehlern und Wordverstümmelungen kommen. Diese Fehler werden im Laufe der Zeit von uns beseitigt werden. Wir bitten dies zu entschuldigen.

 

The Beat of Our Hearts: Bear Family Collects Definitive Survey of “R&B in D.C. 1940-1960” Featuring Early Recordings of Marvin Gaye, Don Covay, Billy Stewart

JUNE 22, 2021 BY JOE MARCHESE LEAVE A COMMENT

Washington, D.C. is associated with a great many things…but R&B? Leave it to German label Bear Family to take the emphasis off politics to uncover a lost chapter of the American capital’s rich story. R&B in D.C. 1940-1960 is the name of the upcoming LP-size, 16-CD box set comprehensively surveying two decades of regional music as only Bear Family can – with 472 tracks (that’s around 20 hours of music) and a 352-page hardcover book. This one-of-a-kind set is due on September 3 and limited to just 1,500 copies worldwide. It spotlights the early days of future marquee artists including Marvin Gaye, Billy Stewart, and Don Covay (all of whom spent their early days on the D.C. scene) as well as dozens of artists who never broke out beyond local stages but are nonetheless worthy of rediscovery. The box is a snapshot of the many sounds percolating in broader American culture during those years – not just “R&B” per se but swing, doo-wop, rock-and-roll, and soul, too.